mandag 7. mars 2016

Student og strikkedille

PDet føles som "år og dag" siden sist jeg sydde. Og det er heller ikke langt fra sannheten! Livet som mamma, student, husmor og arbeidskvinne gir ikke mye rom for håndarbeide! Derfor, og fordi jeg har vært på flyttefot har symaskinene fått stå i fred alt for lenge...

Jeg studerer, jeg skal bli lærer! Og ikke en hvasomhelstlærer. Et av fagene mine er kunst og håndtverk!

I januar hadde vi en oppgave i søm! Vi skulle sy en veske. Men siden mine symaskiner fortsatt er pakket bort, måtte det sys mens heg var på skolen. Derfor ble det en "kjapp" løsning; sy et gammelt skjørt om til veske! En kjapp og enkel løsning som virkelig kik-startet håndarbeidsgenet som har lagt i dvale i nesten to år... 

Og når jeg fikk tenkt meg om så kunne den brukes til strikkeveske! 

Ja, for nå har virkelig strikkegener vokner også... Det begynte med et par strømper.. Og så et par votter... Og nå har det blitt mange votter og alt for mye garn....
Her er litt av det som er kommet ut av pinnene siden januar i år :) 

Mine første marius votter... Tovet alt for mye! 



I tillegg til disse har det også blitt strikket et par grønne og blå mariusvotter.. Men de glemte jeg visst å ta bilde av før mottaker fikk dem :) 

Og så er det ikke mindre en. Fire par votter på pinnene...
1.monster vitter til poden(spendt på om de blir ferdige... Grusomt kjedelige å strikke!) 
2. Eventyrvott i Tove garn
3. Eget design(!!!) hjertevott
4. Også måtte jeg teste magic loop... 

Først var det litt vanskelig å se magien.... 

Men det hjelper seg nå! 

To be continued...


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...