søndag 3. juli 2011

Snuppelue–MØNSTER-

Her kommer en liten tutorial på hvordan jeg lager snuppelue!


Størrelse baby 35-40cm. For større luer legger du til litt i bredden og i høyden:)

Du trenger:

  1. Et stykke jersy med god elastikk ( ca 35cm høyt og 40cm bredt)
  2. To stk tynne kroklisser (ca 20cm lange) du kan også bruke andre snorer eller bånd du måtte ha liggende.
  3. symakin

Da begynner vi:

Finn fram stoffstykket ( ca 35cm høyt og 40cm bredt)

IMG_1573

Brett stoffet i to. Rette mot rette.

IMG_1574

Sy langs langsiden….

IMG_1575

Sy over kortendene, men spar et par cm på den ene kortsiden(den som skal være inni) til å vrenge igjennom.

IMG_1577

Her ser dere jeg har spart vrengehull!

IMG_1580

VRENG! Smilefjes

IMG_1581

Da er luen vrengt…

IMG_1582

Sy igjenn vrengehullet…

IMG_1583

Så her…Smilefjes som blunker

IMG_1584

Dytt kortsiden med vrengehullet inn, sik at det blir en lueSmilefjes

IMG_1585

Tada!

IMG_1586

Finn frem snorene dine, ca 20cm lange!

IMG_1587

Knyt rundt hjørnene, lag en søt sløyfeSmilefjes

IMG_1588

Sy en søm over sløyfen for å hindre den i å knytte seg opp.

IMG_1590

Ferdig!

IMG_1591

Kjempe koselig om dere lenker til meg om dere bruker min oppskriftSmilefjes

VelbekommeSmilefjes

7 kommentarer:

anneh sa...

Takk skal du ha:) Denne kommer jeg garantert til å få bruk for til diverse barselgaver!

merethe sa...

Tusen takk :) Denne skal prøves, og skal selvfølgelig linke til deg :)

Unknown sa...

takktakk, denne skal jeg prøve! Og siden jeg har en sønn og ikke en datter, fikk jeg nå også inspirrasjon til hvordan jeg kan lage eget luemønster til ham ;)

Anne Line sa...

Lur ide og takk for fin tut.
Skal nok vurdere å lage ei slik lue snart og skal selvfølgelig linke til deg.

Nydelig stoff du har brukt forresten.
Har lett etter noe liknende men ikke noe har dukket opp ennå.

Frieblonder sa...

Denne var søt! Kanskje jeg får prøvd meg på denne i sommer :) Og da skal jeg selvfølgelig lenke.
Tusen takk for tutorial!
hilsen frieblonder

*atina* sa...

Super tutorial! Bestemte meg for å lage en slik lue til minste snuppa mi med en gang jeg fikk se denne :)

minegenlaga sa...

Det ser så lett ut, men jeg har ikke sjangs å få det til:( Kjempefin lue :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...