søndag 13. juni 2010

Sånn monterer jeg lommer.





Jeg legger stoffet dobbelt og skjærer ut to like store rektangler. Så skjærer jeg av et hjørne.



Så stiller jeg maskinen inn på elastisk rett søm. Jeg skal kante med et elastisk stoff, da egner elastiske sømmer seg best.


Jeg legger stoffene rette mot rette, og syr rett over mens jeg drar lett kant stoffet. Jeg har brukt overlovken til å kante den andre siden av kant stoffet for at det ikke skal rulle.


Så bretter jeg kant stoffet over tul baksiden og syr en stikning med tvillingnål over fra fremsiden. (for å feste kant stiffet inni lommen.)



Så fester jeg lommene på dressen med nåler og syr de på med en dobbel stikning. Pass på å forsterke sømmene i starten og slutten.

Snart kommer resten av monteringen:)


Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...